برگزاری نشست شورای اداری با محوریت اجرای طرح ملی ایران قوی 

برگزاری نشست شورای اداری با محوریت اجرای طرح ملی ایران قوی 

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت:  نشست شورای اداری با هدف بررسی و پیگیری روند اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه برگزار شد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برگزاری نشست شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت: این نشست با هدف بررسی و پیگیری روند اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه برگزار شد.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: به همین منظور مقرر شد تا با برنامه ریزی های انجام شده کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در دومین رویداد ملی فهما که در قالب طرح ملی ایران اجرا می شود، به صورت جدی مشارکت کنند.



وی بیان کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی، یکی از محورهای اصلی فعالیت های طرح ملی ایران قوی است بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست طرح شنبه های کتاب را اجرا کرده و سپس نسبت به بارگزاری گزارش این فعالیت در سامانه بچه های مسجد اقدام کنند.



خوبی زاده اظهار کرد: در دومین رویداد ملی فهما ارزیابی کانون های فرهنگی هنری مساجد براساس بارگزاری گزارش برنامه ها و فعالیت هایی که در راستای طرح ملی ایران قوی انجام داده و در این سامانه ثبت می کنند، است.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: طرح ملی ایران قوی برنامه ابلاغی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای اجرا در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد است و این طرح هم زمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا سالروز ولادت حضرت زهرا (س) ادامه دارد.



وی ابراز کرد: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی شامل ۴۰ عنوان برنامه منسجم بوده و این برنامه ها در قالب ۳ شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوری است.



خوبی زاده تاکید کرد: این طرح در قالب‌های مختلف سعی در ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دارد.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، اضافه کرد: یکی از مباحثی که این ستاد با جدیت دنبال می کند، اخذ مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه و ثبت ارکان و اعضای آنها در سامانه بچه های مسجد است البته دریافت مجوز منوط به کسب ۲ هزار امتیاز است.



وی در خاتمه با بیان این مطلب که از طریق تعیین رابطین فهمای شهرستانی به دنبال تحقق این مهم هستیم، عنوان کرد: به همین منظور تاکید شد تا رابطین فهمای شهرستانی از طریق برقراری ارتباط و تعامل با مدیران کانون ها در اخذ مجوز به آنها کمک کنند.

پایان پیام/ 586